Thursday, December 30, 2010

Aku bukan orang hebat

Aku bukan orang hebat, cuma ciptaan Allah yang maha hebat.
Aku bukan orang hebat, cuma teringin dan cuba berusaha untuk jadi orang hebat.
Aku bukan orang hebat, kerana setiap penjuru kehebatanku akan ada yang lebih hebat.
Aku bukan orang hebat, kerana aku hanya penghuni kerdil diatas bumi Allah yang terbentang luas dan didalam cakerawala yang tidak diketahui bertapa luasnya.
Aku bukan orang hebat, kerana ilmu yang aku miliki hanyalah seumpama setitik air ditengah lautan.
Aku bukan hebat, kerana apa yang aku miliki semuanya milik Allah.
Aku bukan hebat, kerana aku tak tahu apa yang akan terjadi padaku pada minit-minit yang mendatang.
Aku bukan hebat, kerana setiap apa yang ingin aku lakukan, aku perlukan makhluk lain untuk menjayakan.
Aku bukan hebat, kerana aku hanya hamba Allah yang hanya mampu melakukan sesuatu dengan izin-Nya.
Subhanallah maha suci Allah yang telah menjadi aku sebaik-baik ciptaan-Nya......

No comments:

Post a Comment